
اگر به فهرست چالشهایی که رهبران فناوری اطلاعات با آنها روبرو هستند نگاه کنید، متوجه میشوید که کمبود استعداد، محدودیتهای مهارتی، حملات امنیت سایبری، نقض دادهها، استرس مرتبط با کار، و بهرهوری در محیطهای کاری ترکیبی یا از راه دور وجود دارد. سطح باید حفظ شود. با این حال، هیچ کس در مورد معمایی که رهبران فناوری اطلاعات در هنگام انتخاب یک نرم افزار جدید یا ارائه دهنده خدمات ابر مدیریت شده با آن مواجه می شوند، صحبت نمی کند.
با ده ها گزینه پیش روی آنها و همه آنها ادعاهای مشابهی دارند، انتخاب بهترین ارائه دهنده خدمات ابری مدیریت شده برای تجارت خود دشوار می شود. اگر شما یک رهبر فناوری اطلاعات هستید که با مشکلات مشابهی روبرو هستید، در جای مناسبی هستید. در این مقاله، با عوامل کلیدی که باید هنگام استخدام سرویس های ابری مدیریت شده در نظر داشته باشید آشنا خواهید شد.
7 عاملی که رهبران فناوری اطلاعات باید هنگام استخدام سرویس های ابری مدیریت شده در نظر داشته باشند
در اینجا هفت عامل وجود دارد که رهبران فناوری اطلاعات نمی توانند هنگام استخدام ارائه دهندگان ابر مدیریت شده نادیده بگیرند.
1. سرعت و مسئولیت
یکی از نگرانیهای اصلی اکثر رهبران فناوری اطلاعات هنگام انتقال بار کاری از سرورهای اختصاصی داخلی به فضای ابری، عملکرد است. آیا همان سطح عملکردی را که از بهترین سرورهای اختصاصی دریافت می کنم، از ابر دریافت خواهم کرد؟ ارائه دهنده ابر بالقوه شما برای ارائه عملکرد و سرعت بهتر چه اقداماتی را انجام می دهد؟
بله، کیفیت سخت افزار بر عملکرد تأثیر می گذارد، اما همه چیز به سخت افزار نیست. سفارشی سازی همچنین نقش مهمی در سرعت کلی و پاسخگویی دارد. انتخاب کنید ارائه دهنده ابر مدیریت شده کسی که می تواند به جای انتخاب ارائه دهنده ای که عملکرد خوبی را برای مدت زمان کوتاهی ارائه می دهد، عملکرد عالی را در طول زمان حفظ کند.
2. Uptime
به عنوان یک رهبر فناوری اطلاعات، مسئولیت شما این است که وب سایت و سایر دارایی های دیجیتال خود را همیشه در دسترس نگه دارید. به همین دلیل است که هنگام انتخاب یک ارائه دهنده ابر مدیریت شده، باید زمان آپدیت را در نظر بگیرید. برخی از ارائه دهندگان ابر مدیریت شده ممکن است از نظر قیمت، معامله بهتری را به شما ارائه دهند، اما ممکن است مجبور شوید به زمان آپدیت رضایت دهید. اطمینان حاصل کنید که همیشه یک ارائهدهنده ابر مدیریت شده را انتخاب میکنید که از طریق ضمانت پشتیبانی SLA، زمان بالا را ارائه میدهد.
این بدان معنی است که اگر آنها نتوانند سطح خدمات وعده داده شده را حفظ کنند، شما مجبور نخواهید بود هزینه ای را برای خدمات پرداخت کنید. ارائه دهندگان خدمات ابری مدیریت شده که 99.99٪ ضمانت پشتیبانی از SLA را ارائه می دهند، باید اولویت اصلی شما باشند. برخی از ارائه دهندگان خدمات آزمایشی رایگان نیز ارائه می دهند و برای استفاده از آن، باید کیفیت خدمات را قبل از ثبت نام در خط نقطه چین بررسی کنید.
این به شما ایده بهتری در مورد اینکه آنها تا چه حد زمان کار را به خوبی مدیریت می کنند و در واقع چه سطح عملکردی را به مشتریان خود ارائه می دهند، می دهد؟ اگر از خدمات آنها در طول دوره آزمایشی راضی هستید، می توانید معامله را نهایی کنید، در غیر این صورت، می توانید گزینه های جایگزین را بررسی کنید.
3. ویژگی ها
یکی از زمینه هایی که ارائه دهندگان ابر مدیریت شده با هم تفاوت دارند، از نظر ویژگی ها است. برخی ممکن است عملکرد بهتری ارائه دهند در حالی که برخی دیگر تأکید بیشتری بر جنبه های امنیتی دارند و این در ویژگی های آنها نیز منعکس می شود. برای جذب مشتریان جدید، برخی از ارائه دهندگان ابر مدیریت شده نیز مهاجرت رایگان و SSL رایگان، نام دامنه و موارد دیگر را ارائه می دهند. به جای اینکه به دنبال ارائه دهندگان خدماتی باشید که ویژگی های زیادی را در اختیار شما قرار می دهند، باید روی ارائه دهندگان ابری تمرکز کنید که ویژگی هایی را که واقعاً نیاز دارید و استفاده می کنید را ارائه می دهند. وقتی نمی خواهید از آنها استفاده کنید، دریافت ویژگی ها و پرداخت هزینه برای آنها فایده ای ندارد.
4. هزینه
با کاهش بودجه فناوری اطلاعات و افزایش فشار برای ارائه بازگشت سرمایه بهتر برای سرمایه گذاری های فناوری اطلاعات شما، رهبران فناوری اطلاعات باید به هزینه ارائه دهندگان میزبانی ابری مدیریت شده نیز توجه کنند. بله، انتخاب یک سرویس ابری مدیریتشده میتواند باعث صرفهجویی در هزینههای زیادی در استخدام منابع انسانی، تعمیر و نگهداری و ارتقاء قبوض سختافزاری و خدمات شهری شود، اما قیمت آن نیز نسبت به سرویسهای ابری مدیریت نشده بالاتر است. برخی از ارائه دهندگان ابر مدیریت شده هزینه های پنهانی دارند و سعی می کنند شما را به قراردادهای بلندمدت ترغیب کنند، بنابراین باید مراقب آن باشید.
5. پشتیبان گیری و بازیابی فاجعه
با افزایش تعداد حملات امنیت سایبری و نقض دادهها که زیرساختهای ابری را هدف قرار میدهند، کسبوکارهایی که به ابر مهاجرت کردهاند شروع به ارزشگذاری بیشتر ویژگیهای پشتیبانگیری و بازیابی بلایا کردهاند. افزایش تعداد حملات باجافزاری باعث شده است تا کسبوکارها از دادههای خود نسخه پشتیبان تهیه کنند تا مجبور به پرداخت باج به مهاجم نباشند.
به عنوان یک قاعده، یک ارائهدهنده ابر مدیریتشده را انتخاب کنید که پشتیبانگیری روزانه از دادهها را با یک کلیک بازیابی داده ارائه میدهد یا بازیابی فاجعه جایگزین. این به شما آرامش می دهد که داده های شما در دستان امنی هستند. حتی اگر مشکلی پیش بیاید، می توانید به راحتی به داده های خود دسترسی داشته باشید.
6. نظارت بر عملکرد و امنیت
حفظ امنیت و عملکرد آسان نیست، به خصوص زمانی که حجم کاری خود را به فضای ابری منتقل می کنید. شما سطح کنترلی را که با سرور اختصاصی داخلی دریافت می کنید ندارید. به همین دلیل است که مشاهده امنیت و عملکرد از اهمیت بیشتری برخوردار است.
افت عملکرد مکرر در طول روز یا فقدان نظارت امنیتی که باعث می شود فعالیت های مشکوک مورد توجه قرار نگیرند، ندارید. یک ارائهدهنده ابر مدیریتشده را انتخاب کنید که امنیت و نظارت بر عملکرد را به صورت شبانهروزی ارائه میکند. اطمینان حاصل کنید که آنها متخصصان در محل دارند تا هر گونه مشکل را در صورت شناسایی برطرف کنند.
7. پشتیبانی مشتری
آخرین اما مطمئناً مهم نیست، پشتیبانی مشتری است. شما نمی خواهید در زمان های تعطیلی گیر کنید و کسی به شما کمک نکند. به همین دلیل است که بهتر است یک ارائه دهنده میزبانی ابری مدیریت شده را انتخاب کنید که پشتیبانی 24/7 مشتری را ارائه می دهد. نه تنها این، شما همیشه باید یک ارائه دهنده ابر مدیریت شده را ترجیح دهید که به کاربران امکان می دهد از طریق کانال های مختلف مانند تلفن، ایمیل، چت زنده یا سیستم فروش بلیط، پشتیبانی مشتری را دریافت کنند. هرچه گزینه های بیشتری داشته باشید، دریافت پشتیبانی مشتری برای شما آسان تر خواهد بود.
هنگام استخدام ارائه دهندگان خدمات ابری مدیریت شده برای کسب و کار خود چه عواملی را در نظر می گیرید؟ آن را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.