
،
7 دلیل برای پذیرش میکروسرویس ها
در اینجا هفت دلیل برای استفاده از میکروسرویس ها آورده شده است.
مقیاس پذیری بهتر
چیزی که میکروسرویس ها را واقعاً متمایز می کند، مقیاس پذیری آنهاست. از آنجایی که هر سرویس به عنوان یک مؤلفه مستقل عمل می کند، می توانید به راحتی یک عملکرد یا سرویس را بدون نیاز به گسترش کل برنامه گسترش دهید. برای ثبات و قابلیت اطمینان بیشتر، میتوانید سرویسهای حیاتی کسبوکار را در چندین سرور نیز مستقر کنید. به این ترتیب، خدمات شما به راحتی قابل دسترسی، بسیار در دسترس هستند و عملکرد استثنایی را بدون تأثیر منفی بر سایر خدمات ارائه می دهند. این امر میکروسرویس ها را به گزینه ای عالی برای کسب و کارهای کوچک یا متوسط که در مراحل رشد خود هستند تبدیل می کند.
انعطاف پذیری بیشتر
هنگامی که از میکروسرویس ها استفاده می کنید، برنامه های شما به سرویس های کوچکتر و غیرمتمرکز تقسیم می شوند که مانند موجودیت های جداگانه رفتار می کنند. این دلیل اصلی پذیرش گسترده خدمات میکرو در بین مشاغل است. برخلاف معماری سنتی یکپارچه، که در آن شکست در کد میتواند بر عملکردها و سرویسهای دیگر نیز تأثیر بگذارد، میکروسرویسها به روشی متفاوت کار میکنند.
خطا در یک سرویس بر سایر خدمات و عملکردها تأثیر نمی گذارد. این کار اثرات یک خرابی که اثرات منفی بر کل سیستم دارد را به حداقل میرساند و به تیم تعمیر و نگهداری اجازه میدهد تا خطاها را قبل از اینکه کاربر متوجه آنها شود برطرف کند. دیگر مجبور نیستید خرابی ها را تجربه کنید و منتظر بمانید تا سیستم دوباره بلند شود.
زمان سریع به بازار
مزیت میکروسرویس ها این است که به صورت سست کوپل شده اند. به همین دلیل، لازم نیست هر بار که میخواهید یک ویژگی جدید اضافه کنید یا تغییراتی در ویژگی موجود ایجاد کنید، کل پایه کد را از ابتدا بنویسید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کد خاص یک عملکرد یا سرویس خاص را تغییر دهید و آماده شروع کار هستید. همچنین میتوانید از کد استفاده مجدد کنید، که توسعه را آسان میکند و به شما کمک میکند محصولات جدید را سریعتر به بازار عرضه کنید.
بهعلاوه، میتوانید برنامهها را به صورت مکرر، حتی با افزایشهای کوچک، توسعه دهید. هر جزء به طور مستقل قابل آزمایش و استقرار است، که به شما امکان می دهد برنامه ها را سریعتر توسعه دهید و زمان خود را برای ورود به بازار کاهش دهید.
ناهمسان فروشنده ابر و به جای اینکه ارائه دهندگان خدمات شما را به قراردادهای طولانی ببندند، میکروسرویس ها به شما این آزادی را می دهند که ابزارهای دلخواه خود را برای انجام هر کاری انتخاب کنید. از آنجایی که هر سرویس به عنوان یک واحد جداگانه کار می کند، آنها واحدهای خود را دارند چارچوب، زبان ها و خدمات پشتیبانی. با وجود این، این سرویسهای مستقل همچنان میتوانند با سایر سرویسهای داخل برنامه شما ارتباط برقرار کنند تا از جریان یکپارچه داده و همگامسازی اطمینان حاصل کنند. این بدان معناست که شما در مورد ابزارها گزینه های زیادی دارید و می توانید آنها را با توجه به وظیفه خود انتخاب کنید. هیچ محدودیت یا محدودیتی در مورد تجهیزاتی که می توانید برای انجام یک کار استفاده کنید وجود ندارد. با فناوری های دیگر چنین آزادی را نخواهید داشت.
تحویل مداوم
یک برنامه از اجزای مختلف تشکیل شده است و تیم های مختلف برای توسعه هر جزء کار می کنند. به عنوان مثال، طراحان رابط کاربری روی طراحی رابط کاربری برنامه کار می کنند در حالی که توسعه دهندگان پشتیبان از منطق سمت سرور، بک اند و لایه های فنی مراقبت می کنند. به طور مشابه، مهندسان پایگاه داده اطمینان حاصل می کنند که برنامه به طور یکپارچه متصل می شود پایگاه دادهواکشی و نمایش رکوردها بدون هیچ مانعی.
از سوی دیگر، Microservices برای مدیریت چرخه عمر توسعه نرمافزار از ابتدا تا انتها با اتخاذ یک مدل تحویل مداوم، به تیمهای متقابل متکی است. این بدان معناست که کد به طور همزمان بر روی همان سرویس ساخته، آزمایش و مستقر می شود. این یک انحراف بزرگ از رویکرد سنتی است که در آن همه کدها ابتدا توسعه مییابند، سپس آزمایش میشوند و در نهایت مستقر میشوند. با توجه به این، شما می توانید برنامه را تنها پس از توسعه و آزمایش کامل به مشتریان نشان دهید. اگر برنامه نتواند مشتریان را راضی کند، زیرا شما بازخورد آنها را جمع آوری نکرده اید و به آنها عمل نکرده اید، می تواند مشکل ایجاد کند.
بازگشت سرمایه بالا
هنگامی که چندین تیم به طور همزمان بر روی سرویس های مستقل کار می کنند، نه تنها می توانید به سرعت برنامه ها را توسعه و گسترش دهید، بلکه می توانید محورهای سریع ایجاد کنید، که می تواند در زمان های آشفته مفید باشد. علاوه بر این، قابلیت استفاده مجدد کد نیز می تواند زمان توسعه را کاهش دهد.
هنگامی که برنامه خود را به وظایف کوچکتر تقسیم می کنید، حتی برای اجرای آن به سخت افزار گران قیمت نیاز ندارید. یک ماشین پایه با عملکرد سطح ابتدایی این کار را انجام می دهد. این امر باعث کاهش هزینه های زیرساختی و عملیاتی می شود. وقتی همه این عوامل را با زمان توقف صفر ارائه شده توسط میکروسرویس ها ترکیب کنید، می توانید بازدهی بالاتری از سرمایه خود دریافت کنید.
اشکال زدایی و نگهداری آسان شده است
آخرین اما مطمئناً نه کم اهمیت، سهولت اشکال زدایی و نگهداری است که توسط میکروسرویس ها ارائه می شود. از آنجایی که اشکال زدایی و آزمایش به موازات سایر مراحل در یک محیط میکروسرویس انجام می شود، می توانید از تحویل مداوم اطمینان حاصل کنید و پس از هر بار تکرار، بازخورد مشتری را دریافت کنید. این می تواند شما را از دوباره کاری پرهزینه و وقت گیر نجات دهد زیرا می توانید برنامه را با توجه به بازخورد مشتری بهبود بخشید.
همانطور که برنامه شما تحت پالایش مداوم است، شانس شما برای تحویل بدون خطا نیز افزایش می یابد کاربرد به مشتریان شما می تواند تجربه کاربر را افزایش دهد و رضایت مشتری را افزایش دهد. هرچه کاربر اپلیکیشن شما تجربه بهتری داشته باشد، احتمال استفاده از اپلیکیشن شما در دراز مدت بیشتر است.
کدام دلیل شما را متقاعد می کند که از میکروسرویس ها استفاده کنید؟ آن را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.