منو سایت

موج جدید صنعت بازی را با طوفان می برد

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
موج جدید صنعت بازی را با طوفان می برد

بر اساس آمار بازی های ابری، بازار جهانی بازی های ابری به این صورت ارزیابی شد 1.48 میلیارد دلار در سال 2021 و 6.3 دلار. انتظار می رود افزایش یابد یک میلیارد صنعت تا سال 2024 همانطور که فناوری ابری تکامل می یابد و قدرتمندتر می شود، شاهد تبدیل شدن بازی های ابری به جریان اصلی خواهیم بود. برخی از نام‌های بزرگ در صنعت مانند سونی و مایکروسافت قبلاً ارائه خدمات بازی ابری را برای کنسول‌های خود آغاز کرده‌اند.

Xbox Cloud و PlayStation Now تنها خدمات بازی ابری مبتنی بر کنسول نیستند. انویدیا و آمازون نیز با سرویس‌های GeForce Now و Amazon Luna خود به دنیای بازی‌های ابری جهش کرده‌اند. با توجه به اینکه همه نام های بزرگ در حال حاضر در بازار بازی های ابری غوطه ور هستند، به زودی شاهد حضور بسیاری از شرکت های دیگر نیز خواهیم بود.

محدودیت میزبانی ابری

شاید از خود بپرسید که آیا بازی ابری واقعاً آینده بازی است یا فقط یک مد دیگر است که پس از چند سال از بین خواهد رفت. بیایید دریابیم در این مقاله هر آنچه را که باید در مورد بازی های ابری بدانید را خواهید آموخت.

بازی ابری چیست؟

بازی‌های ابری نوعی سرویس بازی آنلاین است که به شما امکان می‌دهد بازی‌ها را از یک سرور راه دور بدون نیاز به دانلود یا نصب مستقیم روی دستگاه خود بازی کنید. بازی‌های ابری مستقیماً در دستگاه شما پخش می‌شوند. همچنین به عنوان بازی به عنوان یک سرویس یا بازی در صورت تقاضا شناخته می شود.

بازی ابری چگونه کار می کند؟

ارائه‌دهندگان خدمات ابری بازی، بازی‌ها را بر حسب تقاضا از زیرساخت ابری خود ذخیره و اجرا می‌کنند. سپس بازی ها با استفاده از نرم افزار مشتری مانند سرویس پخش ویدئو به دستگاه کاربر پخش می شوند. بازی‌های ابری مانند ویدیوی درخواستی یا دسک‌تاپ از راه دور کار می‌کنند. تنها چیزی که نیاز دارید یک اتصال اینترنتی پایدار و قابل اعتماد است و ارائه دهنده خدمات بدون نیاز به دانلود یا نصب بازی، اطلاعات بازی را مستقیماً به دستگاه شما ارسال می کند.

مزایای بازی ابری چیست؟

بازی های ابری مزایای زیادی دارد، از جمله:

  • هزینه سخت افزار کم
  • امکان ادامه بازی از جایی که متوقف کردید در دستگاه دیگری
  • گرافیک و تجربه بازی بهبود یافته است
  • دسترسی سریع به بازی های جدید

مزایای بازی های ابری

معایب بازی های ابری چیست؟

مانند هر فناوری دیگری، بازی ابری دارای معایبی است. برخی از معایب بازی های ابری به شرح زیر است:

  • نیاز به پهنای باند بالا
  • فشرده سازی ویدیو
  • تأخیر و تأخیر رایج است
  • ارتباط بین ارائه دهنده خدمات بازی خود و کتابخانه بازی خود را قطع کنید

چه عواملی بر پذیرش بازی های ابری تأثیر می گذارد؟

چهار عامل اصلی وجود دارد که موفقیت و شکست بازی های ابری را تعیین می کند.

  • تجربه بازی
  • فن آوری
  • موضوع
  • کسب درآمد

بیایید هر کدام را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

دلیل اصلی رشد تصاعدی بازی‌های موبایلی این بود که گیمرها می‌خواستند بازی‌ها را در حال حرکت انجام دهند، که با رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها امکان‌پذیر نبود. بازی‌های ابری با رهایی گیمرها از الزامات خاص دستگاه و پلتفرم، همه چیز را به سطح بعدی برد. به لطف بازی های ابری، بدون توجه به دستگاه و پلتفرمی که استفاده می کنید، می توانید یک تجربه بازی عالی داشته باشید.

به جای خرید سرورهای اختصاصی بازی، اکنون تمرکز روی میزبانی بازی ها در فضای ابری است. همانطور که گیمرهای بیشتری از بازی های ابری استفاده می کنند، بازار سخت افزار را مختل می کند.

برای متقاعد کردن گیمرها، ارائه‌دهندگان خدمات بازی‌های ابری باید مجموعه‌ای از بازی‌های برتر با تمام عناوین محبوب داشته باشند. مهمتر از آن، آنها همچنین باید کاتالوگ و مجموعه بازی خود را افزایش دهند تا گیمرها را درگیر خود نگه دارند.

ده ها راه برای کسب درآمد از بازی های ابری وجود دارد. می‌توانید برای کسب درآمد از مدل فریمیوم استفاده کنید یا از تعاملات خرد برای کسب درآمد استفاده کنید یا مدل مبتنی بر اشتراک را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با ارائه آیتم‌های درون بازی به‌عنوان خرید جداگانه به گیمرها، از خریدهای درون‌بازی استفاده کنید.

بازی مبتنی بر ابر

سهامداران کلیدی درگیر در بازی های ابری کدامند؟

پنج ذینفع اصلی در بازی ابری دخیل هستند.

  • ناشران بازی و استودیوهای بازی
  • پلت فرم بازی
  • ارائه دهنده خدمات ابری
  • سازنده تجهیزات
  • ارائه دهنده خدمات اینترنت

چگونه بازی ابری نیازهای انواع مختلف گیمرها را برآورده می کند؟

گیمرها را می توان به طور کلی به سه دسته تقسیم کرد:

  • غیر گیمر
  • گیمرهای معمولی
  • گیمرهای هاردکور

بیایید ببینیم چگونه بازی ابری می تواند نیازهای هر نوع گیمر را با جزئیات بیشتری برآورده کند.

یکی از بزرگترین مزایای بازی های ابری این است که می تواند افراد غیربازی را به سمت بازی جذب کند. به لطف مانع کم ورود و دسترسی آسان، تجربه بازی ابری را برای غیر گیمرها بسیار آسان می کند. مدل‌های قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیر نیز راحتی را برای گیمرهای جدید فراهم می‌کنند، زیرا آنها فقط باید برای چیزی که استفاده می‌کنند بپردازند.

اکثر گیمرهای معمولی معمولاً به گوشی های هوشمند یا کنسول های بازی دستی خود می چسبند تا نیازهای بازی خود را برآورده کنند. بازی‌های ابری می‌توانند آن‌ها را از دردسر دانلود و نصب مستقیم بازی‌ها قبل از اجرای بازی‌ها بر روی دستگاه‌هایشان نجات دهند. این می تواند مفید باشد، به خصوص زمانی که دستگاهی کم مصرف با منابع سخت افزاری محدود دارید اما می خواهید روی آن بازی کنید.

گیمرهای هاردکور بیشترین درخواست را دارند زیرا می خواهند تجربه بازی های برتر را بدون تاخیر و تاخیر داشته باشند. به همین دلیل است که آنها به رایانه‌های شخصی و کنسول‌های قدرتمند پایبند می‌مانند، زیرا تجربه بازی نهایی را برای آنها فراهم می‌کنند.

متقاعد کردن گیمرهای هاردکور برای آزمایش خدمات بازی ابری کار آسانی نیست، زیرا آنها از تاخیر و تاخیر متنفرند. ارائه دهندگان خدمات بازی های ابری باید بالاترین استانداردهای کیفیت را برای ارائه یک تجربه برتر و متقاعد کردن گیمرهای هاردکور به سمت بازی های ابری حفظ کنند.

آیا بازی ابری آینده بازی است؟

بله، بازی ابری آینده بازی خواهد بود، اما بلافاصله جایگزین کنسول ها و رایانه های شخصی نخواهد شد. قبل از اینکه بازی ابری بتواند به پذیرش و محبوبیت گسترده ای در بین گیمرها دست یابد، باید مشکلات تأخیر از بین برود. تا آن زمان، همچنان شاهد خواهیم بود که گیمرهای هاردکور به رایانه‌های شخصی و کنسول‌های آزمایش‌شده و آزمایش‌شده پایبند هستند تا نیازهای بازی خود را برآورده کنند.

به نظر شما چرا بازی ابری آینده صنعت بازی را تغییر می دهد؟ آن را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.