
ممکن است آشنا باشید نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS)، پلتفرم به عنوان یک سرویس (PaaS) و زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS) اما آیا تا به حال نام IT به عنوان یک سرویس (ITaaS) را شنیده اید؟ به احتمال زیاد، شما این کار را نکرده اید.
اگر چنین است پس شما تنها نیستید. از آنجایی که این یک مفهوم جدید است، تعداد کمی از مردم واقعاً درک می کنند که IT به عنوان یک سرویس دقیقاً چیست. اگر شما نیز یکی از آنها هستید، نگران نباشید زیرا به جای مناسبی آمده اید. ما همه چیزهایی را که باید در مورد IT به عنوان یک سرویس بدانید و اینکه چگونه شرکت های دیجیتال را برای بهتر شدن انقلابی خواهد کرد، به شما خواهیم گفت.
در این مقاله، یاد خواهید گرفت که چگونه IT به عنوان یک سرویس، شرکت های دیجیتال امروزی را متحول می کند.
فناوری اطلاعات به عنوان یک سرویس چیست؟
فناوری اطلاعات به عنوان یک سرویس اساساً یک مدل ارائه خدمات ابری که بر دسترسی کسبوکارها به تمام سختافزار، نرمافزار و پشتیبانی کسبوکارها تمرکز دارد. فناوری اطلاعات بهعنوان یک سرویس، کسبوکارها را قادر میسازد تا به طور مؤثر به پویایی صنعت در حال تغییر پاسخ دهند، زیرا نوآوری را تسریع میکند و بر چابکی تمرکز میکند.
به عبارت ساده، IT به عنوان یک سرویس در مورد برون سپاری الزامات IT شما به یک ارائه دهنده خدمات یا فروشنده شخص ثالث است. ارائهدهنده خدمات همه چیز از سختافزار، نرمافزار، پشتیبانی فناوری اطلاعات، امنیت، پیادهسازی فناوری، مدیریت جستجوی عیبیابی و مشتری و مدیریت فناوری اطلاعات را بر عهده خواهد داشت.
مزایای فناوری اطلاعات به عنوان یک سرویس چیست؟
چندین مزیت برای استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان یک مدل خدماتی وجود دارد، از جمله:
- مقیاس پذیری
- چابکی
- مانع کم برای ورود
- مشتری محور
- همسویی با اهداف تجاری
بیایید هر یک را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم تا ایده بهتری به شما بدهیم.
راه حل های استاتیک IT از پنجره بیرون رفته اند. با سرعتی که فناوری در حال پیشرفت است و کسب و کارها در حال رشد هستند، شرکت ها به یک راه حل پویا نیاز دارند. فناوری اطلاعات بهعنوان یک سرویس با انجام تنظیمات مطابق با نیازهای تجاری شما، کاملاً با این وضعیت مطابقت دارد. این به شما این آزادی را می دهد که منابع خود را بر اساس نیازهای تجاری خود افزایش یا کاهش دهید.
همانطور که در بالا ذکر شد، سرعت تغییر همه چیز در فناوری، کسبوکارها را مجبور به اتخاذ روشهای چابک میکند. فناوری اطلاعات به عنوان یک سرویس، شرکتها را قادر میسازد تا به سرعت به روندهای نوظهور پاسخ دهند و با سرعت نوآوری همگام شوند. این به آنها برتری نسبت به رقبای خود می دهد که در واکنش به تغییرات کند هستند.
بسیاری از مردم فکر می کنند که برون سپاری خدمات IT می تواند به جیب آنها ضربه بزند. با این حال، آن طرف است. زمانی که شما ج. عوامل دراکثر سخت افزاردر نرم افزار، امنیت و نگهداری، می توانید به راحتی متوجه شوید که چرا استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان یک راه حل خدماتی می تواند راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه باشد. حتی بهتر از آن، برای پیاده سازی یک IT به عنوان یک مدل خدماتی، به میلیون ها دلار نیاز ندارید. موانع کمتر برای ورود، استفاده از این مدل را برای مشاغل کوچک و متوسط در دسترس تر می کند.
مشتریان در قلب فناوری اطلاعات به عنوان یک خدمات هستند. در واقع، این یک رویکرد مشتری محور است که حول محور ارائه ارزش بهتر به مشتریان و ارائه یک تجربه کاربری عالی به آنها می چرخد. هدف نهایی بهبود رضایت مشتری و تعامل با مشتری است. با یک مدل IT-as-a-Service، می توانید به طور موثرتری به تقاضاهای مشتری در حال تغییر پاسخ دهید.
- همسویی با اهداف تجاری
وقتی صحبت از همسویی اهداف دپارتمان با اهداف تجاری گستردهتر میشود، IT عموماً شهرت بدی دارد. IT-as-a-Service نیز می تواند به شما در رفع این مشکل کمک کند. در مدل IT-as-a-service، کسب و کارها باید رویکردی استراتژیک به فناوری اطلاعات داشته باشند. این به آنها کمک می کند تا همه چیز از نرم افزار گرفته تا سخت افزار و زیرساخت امنیتی را با اهداف تجاری خود ترسیم کنند.
اجزای اصلی IT به عنوان یک سرویس چیست؟
مدل IT-as-a-Service دارای شش رکن اصلی است.
فناوری اطلاعات بهعنوان یک ارائهدهنده خدمات، زیرساختها و معماری خود را با در نظر گرفتن نیازهای کسبوکار شما طراحی میکند.
چارچوب مدیریت فناوری اطلاعات نیازمندی های کاربر و کسب و کار را برجسته می کند و رهبران فناوری اطلاعات را مجبور می کند تا بر اساس آن تصمیم بگیرند. این با رویکرد سنتی تصمیمگیری که داراییها و پروژههای فنی را روی همه چیز قرار میدهد، فاصله زیادی دارد.
کسبوکارها تنها در صورتی حاضر خواهند بود که مدل IT-as-a-service را بپذیرند که بتوانند از هر دلاری که خرج میکنند، ارزش بهتری کسب کنند. اگر مزایای ارائه شده توسط ارائه دهنده خدمات بیشتر از هزینه باشد، کسب و کارها در پذیرش آن تردیدی نخواهند داشت.
برای واکنش سریع به تغییرات، به یک مدل چابک و چابک نیاز دارید، مانند مدیریت خدمات فناوری اطلاعات چابک. علاوه بر کمک به شما در واکنش به تغییرات بازار، همچنین می تواند به شرکت ها کمک کند تا اهداف تجاری را با اهداف فناوری اطلاعات هماهنگ کنند.
- تخصص متقابل عملکردی
وقتی از یک مدل سنتی به یک مدل خدمات IT مهاجرت می کنید، باید مهارت ها و شایستگی های خود را گسترش دهید تا موفق شوید. یک متخصص فناوری اطلاعات باید دانش کسب و کار، فروش، بازاریابی و خیلی چیزهای دیگر داشته باشد. شما می توانید این مهارت متنوع را با کار در تیم های متقابل و یادگیری از سایر اعضای تیم توسعه دهید.